Triangle Shadow / Üçgen Gölge

     Büyük dağ ve yanardağların zirvelerinden bakıldığında görülen, dağların üçgen gölgesi...
Gün batımı ve gün doğumunda, dağın şekli nasıl olursa olsun, yüksekliğinin fazla olmasından dolayı, perspektif etkisi ile dağın gölgesi bulutların üzerinde üçgen şeklini almakta. 2018 Aralık ayında sönmüş bir volkan olan Erciyes Dağ'ında Dolunay'ın doğmasını beklerken böyle bir olaydan haberim yoktu henüz.




     Aralık ayında hava genel olarak bulutlu geçiyordu, değil Ay doğuş anlarını fotoğraflamak Ay'ı görmek bile çok zordu. 2018'in son Dolunay'ında Ay Dünya'ya 366.000 km uzaklıkla oldukça yakın sayılabilecek bir konumda olacaktı. 22 Aralık günü tüm Kayseri'nin üzerini bulutlar kaplamıştı. Ay doğuşunu görebilmek için neredeyse o bulutların üzerinde olmak gerekiyordu.



     Kayseri'de olmanın avantajı Erciyes Dağının varlığı sanırım..  O bulutların üzerine çıkabilmenin en kısa yolu Erciyes Dağına çıkmaktı:) Erciyes'ten canlı yayın yapan kameralara baktığım zaman üst kotlarda bulutların aşağıda kaldığını ve ufkun açık olduğunu gördükten sonra Ay doğmasına çok az zaman kala yola çıktım.






     Erciyes'e vardıktan sonra bulutlar yavaş yavaş aşağıda kalmaya başladı. Teleferikle biraz daha üst noktaya ulaştıktan sonra, bastığımda 30-40 cm kadar gömüldüğüm karların üzerinden tırmanarak ufkun rahat göründüğü bir noktada makine ve tripodu kurup, o rüzgarlı havada beklemeye başladım.




     Şehirde Ay doğuşunu çekerken bulunduğum yüksekliğe ve ufuktaki dağlara bağlı olarak Ay'ın görünmesi 10-20 dk arasında gerçekleşir. Erciyes'te o yükseklikte,  Ay'ın  tam saatinde yükselmeye başladığı o an benim için fotoğraf çekerken karşılaştığım en unutulmaz anlardan biriydi... Ay bulut denizinin üzerinde doğarken sanki Uzaydan izliyormuşum gibi yüksekte hissettim kendimi.



     Atmosferin kırılma etkisinden dolayı daire değil elips şeklinde görünüyordu. Gün batımının kızıl tonları arasında, karlı tepelerin üzerinde kızıl tonlarda parlayan Ay'ımız görülmeye değerdi...



     Bir süre orada kalıp Ay yükselene kadar 10-15 dakika kadar time lapse çektikten sonra karların üzerinde elimde tripod,kamera ve kameranın çantası ile:) tekrar aşağı doğru inip bir kaç karede orada çekim yaptıktan sonra döndüm.

 
    Geçen aylarda "bir dağın üçgen gölgesinde doğan Ay" konulu iki fotoğraf internet ortamlarında yayımlandı. İlk gördüğümde tam olarak anlayamamıştım çünkü neden bahsedildiğini bilmiyordum. Ama o fotoğraf bana Erciyes'te gördüğüm Ay doğuşunu hatırlatmaktaydı. Birkaç gün önce fotoğraf arşivimde 22 Aralık tarihinde çektiğim fotoğraflara rastlayınca tekrar inceledim,telefonla ve makine ile çektiğim tüm fotoğraflara tek tek baktım. Üçgen gölgenin ne olduğunu ve nasıl oluştuğunu o an anladım:) Orada Ay doğuşunu beklerken ve izlerken ufkun neden koyu renk olduğunu anlayamamıştım, hatta hava kirliliği sanmıştım. Ama aslında o koyu bölge dağın gölgesiymiş.



(Koyulaştırılmış alan gölgenin şekli)

      O sırada "triangle shadow" un nasıl ve nerelerde oluştuğunu bilseydim , o an orada olduğunu farketmiş olurdum belkide. Doğru düzgün fotoğrafını çekemediğim için üzülmek yerine öğrenmiş olduğum için seviniyorum:) Nasipte var ise tekrar karşılaşırız mutlaka.. Bir daha karşılaştığımda ise daha güzel fotoğraflayabilmeyi umut ediyorum. Belki sizler de farkıda olarak veya olmadan bir şekilde çekmişinizdir bulutlara düşen üçgen dağ gölgesini, kimbilir... Bütün arşivi gözden geçirmeye değer bence..
     Son olarak o akşamdan iki fotoğraf .. İlki henüz Güneş batmadan biraz önce bulutlar ve bulutların üzerinde kalan Güneş ışığından kızıllaşmış karlı tepeler..Diğeri ise o sırada balkonda bulunan annemin katkısı ile çekilmiş bir kare:)




     Yeni fotoğraf hikayelerinde buluşmak üzere şimdilik hoşçakalın.
   

Yorumlar